Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Levering

Hvor lang leveringstid har dere?

Vår leveringstid er 1-3 virkedager.

Vi tilbyr også ekspresslevering.
Bestill før kl 11:00 og motta pakken neste virkedag (500 kr). 

Hvis det virkelig haster, ta kontakt med oss på e-post post@hchair.no for mulig personlig leveranse.

Når sender dere bestillinger?

Alle ordre registrert innen kl 09:00 blir sendt samme virkedag (mandag-fredag).

Jeg har ikke mottatt ordrebekreftelsen, er min ordre registrert?

Når du legger inn en ordre i nettbutikken mottar du en automatisk ordrebekreftelse på din e-post samme dag som du bestiller fra oss. Sjekk gjerne om ordrebekreftelsen har havnet i en spammappe (søppelpost) i e-posten din. 

Ta kontakt med oss på post@hchair.no hvis du ikke finner ordrebekreftelsen, så hjelper vi deg videre.

Hvor er pakken min?

Alle ordre sendes med sporingsnummer. Sporingsnummeret finner du i din ordrebekreftelse som du fikk tilsendt på e-post eller ved å logge deg inn på "min konto" på vår nettside.
OBS! Det kan ta opptil 24 timer før sporingen aktiveres.

Hvilken adresse kan jeg bestille pakken til?

Alle pakker må bestilles til en adresse der ditt navn er registrert i postens adresseliste. Du kan undersøke om posten har riktige opplysninger om din adresse her.

Obs! Bestiller du til en adresse som du ikke er registrert på risikerer du at Posten returnerer pakken til oss.

Har du nylig flyttet og er redd for at posten ikke finner frem til din adresse anbefaler vi at du velger fraktalternativet "til hentested". Da kan du hente pakken hos din nærmeste post i butikk.

Betaling

Hvilken betalingsløsninger har dere?

Våre betalingsløsninger er Klarna faktura, Klarna delbetal, Vipps, Mastercard og vanlig bankkort.

Jeg har en rabattkode, hvordan benytter jeg denne?

Hvis du har en rabattkode må denne legges inn når du er i kassen og skal fullføre ordren din.

Retur

Hvordan returnerer jeg en vare?

Kun uåpnede og ubrukte varer kan returneres (pga hygieniske årsaker).

Alle returer må sendes med sporing og kunden må dekke returkostnaden selv.

Returer sendes til:

HCHair AS

Postboks 19

3529 Røyse

Norge

Jeg har returnert min vare. Når får jeg pengene tilbake på konto?

Når vi har mottatt og behandlet din retur vil pengene tilbakebetales innen 3 virkedager.

Hair extensions guide

Hva er extensions og hvilke typer selger dere?

Hair Extensions er hårforlengelser som du monterer i ditt eget hår og får det lange og fyldige håret du drømmer om.

Tape extensions passer for deg som ønsker et mer permanent langt eller fyldig hår, der du har håret i 4-8 uker før du bytter tape og heiser festene opp.

Clip-on passer for deg som ønsker å clipse av og på håret som det passer deg. Til hverdags eller til spesielle anledninger.

Keratin extensions passer for deg som ønsker å våkne opp med et langt og fyldig hår hver dag. Håret kan sitte på i 6-12 mnd.

Hva er forskjellen på europeisk og indisk hair-extensions?

  • Europeisk Hair Extensions - Er et svært ekslusivt hår i høyeste klasse som har en silkemyk tekstur og naturlig glans. Det europeiske håret er opprinnelig et lyst hår og går derfor ikke gjennom en hard blekeprosess for å oppnå den fargen/teksturen som kunden ønsker. 
    Vi ønsker å tilby et hår i høyeste klasse til våre kunder - derfor er vårt hovedprodukt nettopp europeisk hair extensions. 

  • Indisk Hair Extensions - Er et rimeligere alternativ til deg som ønsker et langt, fyldig og flott hår. Den indiske kvaliteten har litt grovere hårstrå enn det europeiske og går gjennom en litt lengre prosess for å oppnå den farge og tekstur som kunden ønsker.

Hvordan behandler jeg mine extensions?

Hårets varighet avhenger av din bruk og behandling. Behandler du ditt HCHair riktig kan du ha håret lenge.

  • Håret trenger ikke å vaskes for ofte.
  • Det er viktig å bruke fuktighetsgivende sjampo, balsam og hårkur som er tilpasset extensions (Vi anbefaler ikke bruk av protein-produkter).
  • Til å gre håret anbefaler vi at du bruker en børste som er tilpasset extensions.
  • Det anbefales ikke å sove med clip-on extensions.
  • For å holde håret mykt, blankt og skinnende anbefaler vi å bruke en olje i tuppene.
  • Selv om HCHair kun selger ekte hår, så vil varmebehandling redusere levetiden på håret. Bruk alltid varmebeskyttelse ved bruk av rettetang, krølltang og lignende.
  • Håret kan farges/tones med blåshampoo men dette gjør kunden på eget ansvar. Reklamasjonsretten gjelder ikke hvis man gjør dette.
  • For riktig påsetting av håret anbefales alltid bruk av frisør eller erfaren montør, da det krever en spesiell påsettingsmetode for at håret skal holde seg i lengst mulig. Hvis du monterer håret selv uten å kunne den rette teknikken kan håret falle av allerede etter noen dager, men ved bruk av frisør eller erfarne montører holder tape extensions lenge. Vanligvis må man flytte radene opp etter 4-6 uker ettersom ditt eget hår vokser. Vi gjør oppmerksom på at hårprodukter som kommer i kontakt med tapen kan svekke varigheten på tapen. Hard belastning på tapen (hestehale o.l) kan også bidra til at tapen "dras" ut av håret.

Hvor mange pakker trenger jeg?

Tape-extensions og keratin extensions:

  • Vi anbefaler de fleste kunder å ha mellom 4-8 pakker (100-200g) avhengig av lengde og tykkelse på sitt eget hår hvis man vil ha en full hårforlengelse.
  • Hvis man kun ønsker mer fylde anbefaler vi 1-3 pakker (25-75g).

Clip-on europeisk extensions:
En pakke holder til å få et langt og fyldig hår.

Clip-on indisk extensions:

  • 1 pakke for fyldigere hår.
  • 2 pakker for lengre og fyldigere hår.

Kan jeg få hjelp til å finne riktig farge?

Det kan vi selvfølgelig hjelpe deg med.

Send oss noen bilder av håret ditt til post@hchair.no samt informasjon om hvilken extensions-metode du ønsker, så skal vi hjelpe deg å finne den perfekte fargen som matcher ditt hår.

Kan jeg bade med extensions?

Vi anbefaler ikke å bade i klor/saltvann når man har extensions da dette kan svekke kvaliteten på hår/tape.

Kan jeg farge/tone extensionsene?

Alle våre extensions i ekte hår kan farges, men dette gjør kunden på eget ansvar. Har man tatt en fargebehandling (bleking, hårfarge, toner) på extensionsene så bortfaller reklamasjonsretten.

Kan jeg bruke rettetang/krølltang på extensionsene?

Ja, vårt ekte løshår kan styles akkurat som ditt vanlige hår.
OBS! Bruk alltid varmebeskyttelse på extensionsene når du bruker rettetang/krølltang/hårføner.

Tapen på extensionsene har løsnet. Hvorfor skjer det?

Hvis tapen løsner etter kort tid kan det være flere faktorer som spiller inn.

  • Håret har blitt feilaktig montert. Det kreves en spesiell teknikk ved montering av tape-extensions.
  • Tapen har fått for høy belastning (stram hestehale o.l).
  • Uegnede hårpleieprodukter eller fargebehandling har kommet i kontakt med tapen.
  • Bading i klor eller saltvann kan svekke levetiden på tapen.
  • Høy varme fra badstue kan gjøre at tapen løsner.

Hvor lenge sitte tapen i håret?

Ved riktig montering har du tapen i håret i 6-8 uker.

Vi anbefaler å bytte tape og heise opp festene etter ca 6 uker.

Håret kan brukes flere ganger.

Sliter extensions på mitt eget hår?

Ved riktig montering vil våre extensions slite minimalt på ditt eget hår.
Bruk gode pleieprodukter, sov med håret i flette og unngå hard belastning på extensionsene.

Hvilken extensions metode passer for meg?

Ønsker du å variere frisyren fra dag til dag eller vil du våkne opp med langt hår hver dag?

Tape og keratin extensions er en semipermanent løsning der håret sitter fastmontert i opptil 8 uker før du bytter tape og heiser festene.

Clip-on extensions klipser du enkelt på hver gang du ønsker å forandre din frisyre. Til hverdags eller til fest.

HCHair

Hvem er HCHair?

HCHair (High class hair) er en norsk leverandør av hair-extensions som siden 2013 har hjulpet kvinner i hele norge med å få det lange og fyldige håret de alltid har ønsket seg.

Vi tilbyr hovedsaklig luksushår av europeisk hårkvalitet og opprinnelse, men også indisk hårkvalitet og opprinnelse for de som ønsker et rimeligere alternativ.

Vårt hår er nøye utvalgt av våre extensionsspesialister med minst 15 års extensionserfaring. 

Vi ønsker å tilby våre kunder den beste extensionsopplevelsen man kan få og det er derfor vi har mange trofaste brukere.

Håret sendes fra Oslo, du slipper ekstra kostnader som toll og vi har rask leveranse!

Er det noe du lurer på eller trenger du hjelp til fargevalget? Ta gjerne kontakt på post@hchair.no - vi svarer så raskt vi kan!

Kundeservice

Jeg trenger hjelp med noe, hvordan kan jeg kontakte kundeservice?

Vi er tilgjengelig på chat og e-post alle hverdager. 

Send oss din henvendelse her eller kontakt oss via vår chat på nettsiden.

Jeg har mottatt feil vare/det mangler noe. Hva gjør jeg?

Hvis du har fått feil vare eller fått feilaktig antall varer må du umiddelbart ta kontakt med oss på kundeservice slik at vi kan hjelpe deg.

Kontakt oss her

Jeg har ikke mottatt varen min. Hvor er den?

Hvis pakken ikke har blitt levert til estimert leveringstid så kan det skyldes forsinkelser hos fraktselskapet. Undersøk hvor pakken er på sporingen først. Hvis det ikke er oppdatert informasjon der på 2 virkedager så må du ta kontakt med vår kundeservice her.

Jeg ønsker å reklamere på et produkt, hvordan gjør jeg dette?

Send oss din reklamasjon og bilder av reklamasjonen til post@hchair.no eller klikk her.

Fargen på extensionsene passet ikke. Kan jeg bytte til en annen farge?

Hvis pakken er uåpnet og ubrukt kan denne byttes til en annen farge.
Returner fargen som ikke passet til oss og legg ved en lapp i returen der du skriver hvilken farge du ønsker å bytte til. Vi kan ikke garantere at vi har fargen du ønsker å bytte til på lager når vi har mottatt din retur.

Alternativt kan du returnere fargen som ble feil og legge inn en ny bestilling på den fargen du ønsker i nettbutikken.

Produktet jeg ønsker å kjøpe er utsolgt. Når er det tilbake på lager igjen?

Utsolgte produkter er tilbake på lager etter ca 3 uker.
Meld deg på e-post varsel via produktet du ønsker så får du en e-post fra oss når dette er på lager igjen.

Frisør

Vi ønsker å tilby HCHair i vår frisørsalong, hvem kontakter vi?

Vi tilbyr rabatterte priser til frisører og har egen bedriftsinnlogging på nettsiden vår. Ta kontakt med oss på e-post post@hchair.no for priser og info.